האם תושבי מודיעין עילית לא יוכלו לקחת משכנתא?

    מה שיצא מהדיוקים הללו זה שקרקעות רבות עליהן יושבות כ-2,000 יח"ד, משרדי העירייה והמרכז המסחרי במודיעין עילית, לא נחשבות לקרקעות פרטיות או לאדמות מדינה מה שיוצא זה שמכיוון שהבתים במעמד לא חוקי, אדם לא יוכל לקחת משכנתא או למכור את הבית
    עמית דניאל 12 Comment on האם תושבי מודיעין עילית לא יוכלו לקחת משכנתא?

    האם 2,000 יח"ד במודיעין עילית בסכנת פינוי? ארז צדוק "המצב הזה יכול להתרחש מהר מאד" • ראש העיר המייסד "ראיתי את השטרות והחוזים. אין מה לדאוג" • ואיך זה קשור לשנות ה-80 העליזות? • מיוחד

    מודיעין עילית
    מה שיצא מהדיוקים הללו זה שקרקעות רבות עליהן יושבות כ-2,000 יח"ד, משרדי העירייה והמרכז המסחרי במודיעין עילית, לא נחשבות לקרקעות פרטיות או לאדמות מדינה מה שיוצא זה שמכיוון שהבתים במעמד לא חוקי, אדם לא יוכל לקחת משכנתא או למכור את הבית
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול פורסם ב'דה מרקר' כי כ-2,000 יח"ד ב'מודיעין עילית' יכולים להימצא בסכנת פינוי משום שהם מחוץ ל'קו הכחול'. בתכנית "הפוך על הפוך" ביקש הרב משה בן לולו להבין מהו 'הקו הכחול', מה גודל הסכנה והאם חוק ההסדרה יפתור גם את הבעיה הזו. לשידור עלה ארז צדוק (דה מרקר, מנכ"ל קרנות אביב) והסביר את השלכות הממצאים.

    "היום מודיעין עילית לא נמצאת בסכנת פינוי כמו עמונה" קובע ארז צדוק "אבל בהחלט היא יכולה להגיע לשם מהר מאד, לו יבואו פלסטינים ויטענו בעלות על הקרקע"

    "מה שקרה בזמנו בשנות ה-80" אומר צדוק "יזמים יהודים קנו את הקרקע ולא רשמו על שמם משום חשש לחייהם של המוכרים הפלסטינים. מה שקרה זה שהקרקע נחשבה לבעלות יהודית פרטית בניהול המדינה. בזמנו, פליאה אלבק, פרקליטת המחוז, סימנה את כל אדמות המדינה ביו"ש וזה מה שנקרא 'קו כחול'" מסביר צדוק "אבל הסימון היה מה שנקרא סימון גס על מפות גסות וכיום יש צוות שנקרא 'קו כחול' והוא ממפה בצורה חדשנית את הקרקעות. מה שיצא מהדיוקים הללו זה שקרקעות רבות עליהן יושבות כ-2,000 יח"ד, משרדי העירייה והמרכז המסחרי במודיעין עילית, לא נחשבות לקרקעות פרטיות או לאדמות מדינה מה שיוצא זה שמכיוון שהבתים במעמד לא חוקי, אדם לא יוכל לקחת משכנתא או למכור את הבית".

    "אבל זו הבעיה קטנה" מתריע צדוק "מחר יכול לבוא פלסטיני שהקרקע שלו נמצאת שם ועם דיוק הקו הכחול יגידו שהוא רוצה בחזרה את השטח אליו".

    באשר לפתרונות, מעלה צדוק פתרון חוקי אחר מחוק ההסדרה "חוק ההסדרה הוא אילוץ והוא פתרון רגעי עד שהמדינה תחליט מה היא רוצה מעצמה. אני יותר אוהב את המלצות ועדת השופט אדמונד לוי שקבעה ב-2012 כי המדינה צריכה לפתוח ערכאות שיפוטיות לדיון במעמד הקרקעות ביו"ש. מה שקורה היום זה שפלסטיני יכול לבוא לבג"ץ ולטעון שהקרקע שלו. בג"ץ לא דן בהוכחות. אם ניקח לדוגמא את מה שאירע במגרון. לאחר שבג"ץ פסק לפנות את מגרון הלכו הפלסטינים לבית משפט מחוזי ותבעו פיצויים מהמדינה. מה שקרה אז, זה שהם היו צריכים להביא הוכחות ומי שלא עלה בידם, הם משכו את העתירה וביהמ"ש פסק חייב אותם בהוצאות תביעה. הקביעה של וועדתהשופט אדמונד לוי היא שצריך לדון בהוכחות בערכאה שיפוטית רגילה. זה מצריך מהמדינה הוצאה כספית. להקים ערכאות שיפוטיות שידונו במעמד קרקעות יו"ש אולי להוסיף שופטים לבתי משפט קיימים. הממשלה בסופו של דבר לא עשתה עם מסקנות הוועדה מאום".

    כזכור אמש במהדורה המרכזית בהגשת בצלאל קאהן התקיים דיון בעקבות הפרסומים וראש העיר המייסד, יוסי שווינגר, אמר: "כל קרקעות העיר נרכשו כחוק והוכרזו כאדמות מדינה. ראיתי את השטרות והחוזים. אין מה לדאוג" גם בכיר במינהל האזרחי לשעבר, סא"ל יאיר בלומנטל אמר: "יש לדיירי מודיעין עילית הבטחה שלטונית וחוזים חתומים ומאושרים. אין מה לחשוש מהבדיקה של צוות 'קו כחול' במינהל".

    האזינו:



    12 תגובות

    מיין תגובות
    1. 12

      יש דין ויש דיין,תוצאות ההפליה העדתית במודיעין עילית שלב הבא פינוי…

      1. חוצפה של תגובה יש המון מזרחיים שם

        1. אז מה אם יש המון ספרדים זה אומר שטוב להם שם?? אני גרתי שם ומי שנדפק זה הספרדים ובעלי התשובה שחשבו שהציבור הליטאי-אשכנזי קצת יותר נורמאלי אבל התבדו (כמובן יש אחוז קטן של צדיקים אמיתיים אבל הרוב…השם יעזור)

      2. לא פחות מתגובה של נאצי

        1. ממש תגובה מכוערת אני מתלונן עליך למנהלת האתר
          אבל אם כבר אתה מדבר ,מה שעושים לספרדים ובעלי תשובה בעיר הנ"ל לא רחוק דווקא ממה שאתה כיניתי אותי,תתבייש!!
          בוא ניראה אותך מזדהה לא מתחבא מאחרי 'משתמש אנונימי' פחדן עלוב שכמותך,2 שנות מאסר למי שמכנה בכינוי כזה קח בחשבון
          אנחנו נעלה עליך…

    2. 11

      המשטמה והתסבוך מעבירים אותך על דעתך
      כולנו יהודים!
      אגב, במתחם המדובר מתגוררות משפחות ספרדיות רבות, גם לגביהם יש לך איזה דו"ח שמיימי?

      1. כן דו"ח חסוי של שינאה יוקדת שרק מי שבא מהעיר הזו יודע לאן פניה מועדות
        לפני 15 שנה אולי יותר איימו עסקנים אשכנזים על הרב פנחסי מירושלים באקדח שיעוף מקריית ספר משום שראו שהוא מפריח קהילה ספרדית יפיפיה ופחדו שהוא יצבור איזה שהוא פופולריות בקרב התושבים
        אז אל תבלבל את המוח עם עובדות לא מתווכחים! מקרה אחד מיני רבים…

    3. 10

      כן יש ספרדיים בעיר אבל זה לא אומר שכדי להתקבל לגור בעיר [כפשוטו] מצצו לו ת'דם…..

    4. 9

      אני ספרדי וגר שם ה' סובב שאגור שם אין ביכולתי לעזוב למרות שאני מאוד רוצה אז שורדים זה לא סוד שאת צעדי הספרדיים מגבילים שם ואל תנסו לטייח את זה !

      1. אני יודע,אנחנו באנו למודיעין-תחתית וברחנו,נמאס לשמוע את כל יפי הנפש פה בפורום, צריך לקרוא לילד בשמו יש אליטה של עסקנים אשכנזים שמנהלת את העיר הזאת ולא יעזרו כל ההשמצות של המגיבים לתגובה שלי!!!